Anmeldelse: Atlanta Opera minner oss om hvorfor ‘Carmen’ er en klassiker

Gianluca Terranova utfører Som Don José og Varduhi Abrahamyan utfører Som Carmen i Atlanta Opera gianluca terranova utfører som don josupuncture og varduhi abrahamyan utfører som carmen i atlanta operas produksjon Av

alt i alt skaper lederne et grundig troverdig sett av dramatiske omstendigheter som kommer over på interessante måter i ulike scener og arier, som Terranovas fint gjengitte «Blomstersang.»Nicole Cabell som Micaela klarer å få frem noe av karakterens uskyld i den gamle skolen, hjembyen, men også hennes daringness under tvang; hennes desperate reise til fjellene og en kort utveksling mellom Micaela og Carmen er spesielt minneverdig.

Nicole Cabell spiller Micaela Og Gianluca Terranova er Don José i Atlanta Operaens produksjon av

Nicole Cabell spiller Micaela Og Gianluca Terranova er Don Josupuncture josé i atlanta operas produksjon av «carmen.»PUBLIKUMSSCENER, hvorav det er mange, kan noen ganger føles for kaotiske eller merkelig tempo-det er vanskelig å vite hvor du skal se-men det er ofte overbevisende små vignetter som kan observeres i koret og supernumerariene, og en scene av faktisk frenzied, festlig kaos i tavernaen er grundig effektiv. Dirigent Arthur Fagen legger vekt på sterk rytme i den vanvittige scenen og andre steder som overturen, og gir raske passasjer energi og spenning samtidig som de tar behørig hensyn til langsommere melodiers varierte teksturer når de beveger seg over orkestrale seksjoner.

«Carmen» forteller en ganske enkel historie, men det tar sin tid å gjøre det: lengden-nesten tre og en halv time-taler til og med den slags universelle, enkle direkthet i fortellingen. Likevel synes handlingen å utvikle seg i et fint tempo over kveldens fire akter, og selv de som aldri har vært i en opera før og sjelden lytter til klassisk musikk, vil gjenkjenne og nyte mange av melodiene. Det er alt gitt energisk uttrykk med en effektiv vekt på dramatisk historiefortelling.Atlanta Operas vellykkede produksjon gjør det klart hvorfor «Carmen» har forblitt en så varig klassiker, og et pakket, mottakelig hus på åpningskvelden viste sikkert at operaen fortsatt er uavgjort.

OPERA REVIEW

Atlanta Opera presenterer Bizets «Carmen»

7: 30 pm 1. Mai; 8 pm 4. Mai; og 3 pm 6. Mai. $50-$156. Hotell I Nærheten Av Cobb Energy Performing Arts Centre, 2800 Cobb Galleria Parkway, Atlanta 404-881-8885, www.atlantaopera.org.