Review: Atlanta Opera herinnert ons eraan waarom ‘Carmen’ is een classic

Gianluca Terranova voert als Don José en Varduhi Abrahamyan treedt op als Carmen in het Atlanta Opera productie van

Gianluca Terranova voert als Don José en Varduhi Abrahamyan treedt op als Carmen in het Atlanta Opera productie van Carmen.”Bijgedragen door JEFF ROFFMAN

al met al creëren de leads een grondig geloofwaardige set van dramatische omstandigheden die op interessante manieren over komen in verschillende scènes en aria’ s, zoals Terranova ‘ s fijn weergegeven “Flower Song.Nicole Cabell als Micaela erin slaagt om een deel van het karakter van de oude school, geboortestad onschuld, maar ook haar darnness onder dwang te brengen; haar wanhopige reis naar de bergen en een korte uitwisseling tussen Micaela en Carmen zijn vooral memorabel.

Nicole Cabell speelt Micaela en Gianluca Terranova is Don José in de Atlanta Opera 's productie van

Nicole Cabell speelt Micaela en Gianluca Terranova is Don José in de Atlanta Opera’ s productie van Carmen.”Bijgedragen door JEFF ROFFMAN

Crowd scenes, waarvan er vele zijn, kunnen af en toe te chaotisch of vreemd tempo voelen — het is moeilijk om te weten waar je moet kijken — maar er zijn vaak meeslepende kleine vignetten waarneembaar in het refrein en supernumeraries, en een scène van werkelijke hectische, feestelijke chaos in de taverne is grondig effectief. Dirigent Arthur Fagen blijft de nadruk leggen op een sterk ritme in die hectische scene en elders zoals The ouverture, waardoor snelle passages energie en opwinding krijgen terwijl ook de nodige aandacht wordt besteed aan langzamere melodieën’ gevarieerde texturen als ze bewegen over orkestrale secties.

“Carmen” vertelt een vrij eenvoudig verhaal, maar het neemt zijn tijd om het te doen: de lengte — bijna drie en een half uur — zelfs logenstraft de soort van universele, eenvoudige directheid van het verhaal. Toch lijkt de actie zich in een goed tempo te ontwikkelen in de vier acts van de avond, en zelfs degenen die nog nooit naar een opera zijn geweest en zelden naar klassieke muziek luisteren zullen veel van de melodieën herkennen en genieten. Het is allemaal gegeven energetische expressie met een effectieve nadruk op dramatische verhalen vertellen.de succesvolle productie van de Atlanta Opera maakt duidelijk waarom “Carmen” zo ‘ n blijvende klassieker is gebleven, en een overvol, ontvankelijk huis op de openingsavond toonde zeker aan dat de opera gelijkspel blijft.de Opera van Atlanta presenteert Bizet ‘s”Carmen”

19:30 1 mei, 20: 00 4 mei en 15: 00 6 mei. $50-$156. Cobb Energy Performing Arts Centre, 2800 Cobb Galleria Parkway, Atlanta. 404-881-8885, www.atlantaopera.org.

in ander nieuws:

Geef een antwoord