Saarnoja ja ääriviivoja

1 Timoteus 3:16

joka päivä on muistopäivä

div > Intro: huhtikuussa 1863 Columbuksessa, Mississippissä, koristeltuaan kahden poikansa hautoja, jotka kuolivat edustaen heidän rakasta etelämaataan, eräs iäkäs nainen käveli hautausmaan kulmalla sijaitsevien kahden multakasan luo sijoittaakseen sinne myös muistokukkia. ”Mitä sinä teet?”ystävät huusivat:” nuo ovat kahden unionin sotilaan haudat.”Hiljaa tuo myötätuntoinen äiti sanoi:” Tiedän. Tiedän myös, että jossain pohjoisessa äiti tai nuori vaimo suree heidän puolestaan, kuten me suremme omaamme.”

tuo rakastava teko pani liikkeelle juhlamme, joka on tullut tunnetuksi muistopäivänä. Kunnioitamme sodassa kuolleita kerran vuodessa, mutta heidän uhrauksensa on ilmeinen vuoden jokaisena päivänä! Tänään haluamme kunnioittaa kaikkien niiden muistoa, jotka ovat uhranneet henkensä vapauden alttarilla. Noita tuhansia uhrattuja henkiä ei annettu turhaan! Heidän uhrauksensa ansiosta olemme nyt vapaita ja meillä on oikeus kokoontua yhteen ja palvoa Jumalaamme. Ajattele niiden lukumäärää, jotka kuolivat säilyttääkseen nykyiset vapauksemme:

Revolutionary War 25,324
Civil War 498,332
World War I 116,710
World War II 407,316
Korean War 54,546
Vietnam War 58,098
First Gulf War 293
Iraq War 819

Today, I do not want to diminish the sacrifice and service of those men ja naisia, jotka ovat palvelleet maatamme niin uskollisesti ja urhoollisesti, mutta haluan puhua yhdestä suuresta sotilaasta. Tämä suuri sotilas astui eräänä päivänä ankaralle taistelukentälle. Hän tarttui aseisiin ja ryhtyi taisteluun tietäen, että se maksaisi hänelle kaiken. Tämä sotilas astui urheasti tuolle taistelukentälle ja sai suuren voiton, mutta hirvittävään hintaan. Tämä suuri sotilas ei antanut henkeään kansakunnan vaan koko ihmiskunnan puolesta. Hänen elämänsä ei ollut turhaan annettu, vaan hänen elämänsä uhri vapautti synnin vangit.

Jumalan lapselle jokainen päivä on muistopäivä. Meidän täytyy muistaa taivaan suurimman sotilaan uhraus. Muistakaamme tänään Jeesus-nimistä miestä ja uhria, jonka hän antoi meidän kaikkien puolesta.

tänään edessämme oleva säkeistö on todennäköisesti ja muinainen alkuseurakunnan virsi. Kuudessa lyhyessä säkeistössään se kertoo kaiken armon evankeliumista. Haluaisin katsoa tätä lyhyttä, mutta voimakasta laulua. Haluan jakaa kolme suurta siunausta, jotka sen sanat tekevät selväksi. Katsotaanpa tätä jaetta yhdessä ja samalla haluan kertoa teille, miksi sanon, että jokainen päivä on muistopäivä.

I. muistakaamme aina hänen ilmestymisensä

(Ill. Sanonta ”Jumala tuli ilmeiseksi lihassa” muistuttaa meitä yhdestä ihmiskunnan historian suurimmista tapahtumista. Se muistuttaa meitä hetkestä, jolloin luoja, itse Jumala, astui ikuisuudesta ajallisuuteen ja tuli tähän maailmaan ihmislapsena.)

A. Jeesus pani syrjään taivaallisen puheensa-kuten jokainen sotilas, joka on koskaan palvellut sotajoukoissa, kun Jeesus tuli tänne maan päälle, hän jätti myös kotinsa. Hän oli koko ikuisuuden elänyt taivaassa. Hän oli ollut täydellisyyden paikassa, vapaana synnistä, kivusta, kärsimyksestä ja surusta. Hän oli lähtöisin maasta, jossa häntä korotettiin, kunnioitettiin ja palvottiin. Hän jätti kuitenkin halukkaasti kaiken tuon taakseen astuakseen tähän synnin kirottuun, vihan täyttämään maailmaan. Hän tuli maailmaan, jossa nekin, jotka olivat kaivanneet hänen ilmestymistään, hylkäisivät hänet, Joh.1:11. Hän tuli maahan, jossa häntä pilkattaisiin, vihattaisiin ja tapettaisiin. Silti hän tuli joka tapauksessa! Jumala tuli maan päälle ja pukeutui ihmislihaan, Joh.1:1; 14. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa ja kuoli ihmisenä lunastaakseen ihmisen hänen synneistään! Älkäämme koskaan unohtako, että Pelastajamme ei ole tavallinen ihminen, vaan hän on Jumala ihmislihassa!

B. Jeesus luopui taivaallisesta asustaan – kun sotilas astuu armeijaan, hän lakkaa käyttämästä samoja vaatteita kuin siviilissä. Hän käyttää maansa univormua. Kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hän kätki halukkaasti taivaallisen maineensa maallisen kehyksen sisälle. Hän otti itselleen miehen ruumiin, Phil. 2:5-8. Tässä oli Jumala, kaikkeuden Luoja, joka syntyi vauvana Betlehemissä. Katso, Jumala, jolle maa ja kaikki, mitä siinä on, kuului, ei ollut sijaa, mihin päänsä kallistaisi, Matt. 8:20. Katso, Jumala oli tehnyt kaiken, mitä oli, ja hän sanoi: ”Jos minun olisi nälkä, en minä sitä sinulle sanoisi; sillä minun on maailma ja kaikki, mitä siinä on”, Psa. 50: 12, ehdottomasti riippuvainen ihmisäidin hänen tarvittavat ruokaa.

koska Jeesus lähti taivaasta ja tuli tähän maailmaan, hän tunsi kipua, kärsimystä, hylkäämistä, nälkää, janoa, yksinäisyyttä ja monia muita ihmisen tilaan kuuluvia ongelmia. Hän kärsi kaiken, mitä teki, jotta hän tuntisi tuskamme ja tietäisi, miten lohduttaa meitä, kun koettelemuksemme tulevat, Hepr. 4:14-16; Hepr. 2: 18; 1.Piet. 5:7.

kun Jeesus tuli tähän maailmaan ihmisenä, hän eli elämänsä ihmisenä. Hän kuoli ristillä ihmisenä. Hän nousi jälleen kuolleista ihmisenä. Hän nousi takaisin taivaaseen ihmisenä. Ja kun hän tulee takaisin, hän palaa ihmisenä. Hän luopui halukkaasti ja iäksi kaikkialla läsnäolostaan ja rajoittui ihmisruumiiseen ikuisiksi ajoiksi, koska hän rakasti meitä.

II. MUISTELKAAMME aina hänen saavutuksiaan

(Ill. Sitten Paavali sanoo, että hän oli ”vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa…” noissa neljässä lyhyessä lauseessa Paavali kertoo meille Herran Jeesuksen Kristuksen maallisesta palveluksesta. Paavali ylistää häntä hänen aikaansaannoksistaan.)

A. muista hänen täydellinen palveluksensa – lauseet ”vanhurskautettu hengessä” ja ”nähty enkeleistä” kertovat Jumalan hyväksynnästä, joka oli hänen elämässään ja työssään. Siitä lähtien, kun Jeesus kastettiin Jordaniassa ja aloitti maallisen palveluksensa, Pyhän Hengen voima oli hänen elämässään. Jeesus ei tehnyt kaikkea Jumalana, vaan Hengen täyttämänä ihmisenä! Hän suoritti täydellisesti sen, mitä Aadam ei ollut tehnyt. Ihmeet, voimakas opetus, muuttuneet elämät ja Isän Jumalan, Mattin, lausunnot. 3: 17, Matt. 17:5, todista, että Jeesus toimi Jumalan hyväksymyksen alaisuudessa. Isä Jumala näki hänen suorittamansa palveluksen, ja hän oli mielissään!

toinen todiste siitä, että Jumalan sanktio kohdistui Herraan Jeesukseen, on lausuma ”seen of angels.”Hänen syntymäilmoituksestaan, Luukkaan 2. päivästä enkelien palvelukseen hänelle hänen kiusauksessaan, Matt. 4, enkeleille, jotka puhuivat naisille tyhjällä haudalla, Jeesus oli vastaanottaja enkelien läsnäolo. He katselivat Luojansa syntymää. He katselivat, kun hän eli ihmisten keskuudessa ja toteutti Jumalan suunnitelman. He katselivat kädet miekkojensa varsilla, kun hän kuoli, odottaen vain Hänen käskyjään tulla ja taistella hänen puolestaan, Matt. 26:53. (Sairas. Miten enkelien onkaan täytynyt ihmetellä pelastussuunnitelman toteutumista Golgatalla!)

kun Jeesus tuli tähän maailmaan, hän syntyi, eli ja kuoli ilman syntiä, 2. 5: 21; 1.Piet. 2:21-22. Hän täytti täydellisesti Jumalan lain, ja isä hyväksyi hänen palveluksensa! Siksi minun ei tarvitse noudattaa lakia. Siksi minun ei tarvitse yrittää miellyttää Jumalaa pelastuakseni. Jeesus on jo täyttänyt kaikki Jumalan vaatimukset, 1. Joh. 2: 2; room. 3:25. Isä on hyväksynyt hänen työnsä, ja se on luettu kaikille niille, jotka uskovat häneen uskon kautta, Room. 4:24.

B. muista hänen täydellinen uhrinsa – lause ”vanhurskautettu hengessä” kertoo myös Jeesuksen uhrista ristillä. Jeesus ei näet tullut tähän maailmaan vain elämään, vaan hän tuli kuolemaan, Mark. 10:45; Joh.18: 37. Ja hän kuoli! Jeesus Kristus, Jumalan täydellinen, synnitön poika, vietiin Golgataksi kutsuttuun paikkaan ja naulittiin ristille. Hän ei kuollut, koska oli paha mies. Hän ei kuollut, koska ansaitsi sen. Kuolemahan oli kuitenkin varattu syntisille, Room. 6:23. Hän kuoli, koska hän tuli tähän maailmaan pelastamaan syntisiä, 1. Tim. 1:15. Jos hän aikoi pelastaa syntiset, niin hänen täytyi kuolla, ja hän teki niin, Hepr. 9:22.

kun Jeesus kuoli ristillä, hän kärsi tavoilla, joita emme voi kuvitellakaan, Jes. 52:14. Mutta kaikki hänen kärsimyksensä oli yhdestä syystä: sinä! Hän kuoli, jotta saisit elämän! Hän kesti ristin, jotta pelastuisit. Hän vuodatti verensä lunastaakseen sinut synneistäsi ja tehdäkseen sinulle mahdolliseksi pelastua. Hänen kuolemansa teki ”jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu”, Room. 10: 13, todellinen mahdollisuus! Muistakaamme siis tänään miestä nimeltä Jeesus, joka otti syntimme kannettavakseen ja kuoli sijastamme ristillä!

tietenkin Jeesuksen kuoleman jälkeen hänet haudattiin hautaan ja sinetöitiin. Kolme päivää myöhemmin hänet” vanhurskautettiin hengessä”, kun Jumala herätti hänet kuolleista! Tämä on lisätodiste siitä, että Jeesus oli se, joka hän väitti olevansa. Jeesuksen ylösnousemus kuolleista oli Jumalan ” Aamen!”kaikkeen, mitä Jeesus väitti olevansa! Koska hän kuoli ja kasvatti voittoa, hänen kuolemallaan on arvoa. Nyt jokainen eksynyt ihminen voi kumartaa hänen edessään, huutaa avukseen hänen nimeään ja uskossa hänen kuolemaansa ja ylösnousemukseensa pelastua iankaikkisesti Jumalan armosta!

C. muistakaa hänen täydellinen pelastuksensa – meille kerrotaan, että tätä Jeesusta ”saarnattiin pakanoille, uskottiin maailmassa…”Meitä muistutetaan jälleen siitä, että hänen elämänsä ja kuolemansa eivät olleet vain häntä varten. Hän teki mitä teki, koska hänellä oli suunnitelma eksyneiden pelastamiseksi!

1. Hänen pelastuksensa julistetaan – tässä Paavali muistuttaa meitä siitä, että juutalaiset hylkäsivät Jeesuksen, Joh.1:11, ja siitä, miten evankeliumi tuli kansalle, joka ei tuntenut Jumalaa. Mikä armo, että Jumala sallisi hänen loistoisan evankeliuminsa saarnata ihmisten keskuudessa, jotka eivät tunteneet häntä eivätkä halunneet häntä. Hän lähetti pelastavan evankeliuminsa avuttomasti ja toivottomasti syntiin eksyneelle kansalle, Ef: lle. 2:1-4; 2:12-13!

mikä armo, että Jumala ojentaisi meidän kaltaisillemme ihmisille, jotka ovat niin inhottavia ja niin pahoja. Mikä armo, että Jumala korjaisi sen niin, että voisimme pelastua yksinkertaisen uskon kautta. Mikä armo, että saimme kuulla niin suuresta pelastuksesta! Mikä armo, että Jumalan Sana tuli sydämiimme kirkkaudessa ja voiman osoituksessa, Room. 10:17. Kiitos Jumalalle evankeliumin julistamisesta!

2. Hänen pelastuksensa on voimakas-meille kerrotaan lauseesta ”usko maailmassa”, että tämä evankeliumin sanoma on voimakas, Room.1:16. Kun kadotetut syntiset kuulevat sen, iankaikkiseen elämään määrätyt pelastuvat hänen armostaan, Apt. 13: 48. Minä ylistän Herraa siitä päivästä, jona hänen evankeliumiaan saarnattiin, ei vain minun korvilleni, vaan myös minun kadonneelle, kuolleelle sydämelleni. Luojan kiitos, että Jumalan Henki uudisti kuolleen sieluni ja antoi minulle uskon uskoa Häneen! Ylistän Jumalaa hänen pelastuksestaan tänään!

siksi kadonneista ei saa koskaan luopua. Emme koskaan tiedä, milloin ja missä Herra liikkuu voimassa ja pelastaa sen kallisarvoisen sielun! Luojan kiitos, hän on pelastusalalla!

III. muistakaamme aina hänen nousunsa

(Ill. Tämän jakeen viimeinen lause on ” vastaanotettu kirkkauteen.”Tässä Paavali haastaa meidät muistamaan Jeesuksen taivaaseen nousemista hänen ylösnousemuksensa jälkeen. Hänen taivaaseen nousemiseensa liittyy paljon muutakin kuin se, että hän vain nousee takaisin taivaaseen. Tässä on kolminkertainen siunaus, jota meidän täytyy tutkia ja muistaa nykyään.)

A. ylösnousemuksensa kirkkaus – suoritettuaan maallisen tehtävänsä Jeesus nousi takaisin taivaalliseen kotiinsa ja verhoutui siihen kirkkauteen, joka hänellä oli ennen syntymäänsä Betlehemissä, Apt.1:9-11; Fil. 2:8-11. Kun näemme hänet kirkkaudessa, hänellä on yhä ruumis. Hänen ruumiissaan on yhä kynsien jäljet käsissä ja jaloissa. Hänen piikkisen kruununsa jäljet näkyvät yhä. Raidat hänen selässään julistavat yhä hänen ikuista rakkauttaan sinua ja minua kohtaan. Mutta kun näemme hänet sinä päivänä, hän ei ole nöyrä Nasaretilainen. Hän ei enää ilmesty sellaisena kuin Jesaja kuvaili hänet, Jes. 53:2-3. Kun näemme hänet silloin, hän loistaa kirkkaammalla kirkkaudella kuin poika. Hän on oleva taivaan valo, Ilm. 21: 23. Jos näkisit hänet tänään, hänen kunniansa herättäisi sinut.; sokaissut hänen kirkkautensa, ja sanaton hänen edessään! Palvelemme loistoisaa Herraa tänään ja jonakin päivänä hänen palvelijansa näkevät hänet, Ilm. 22: 4.

B. Taivaaseenastumisensa armo – kun Jeesus nousi, Raamattu kertoo hänen istuutuneen Jumalan oikealle puolelle, Heb. 10:12. Tämä kertoo meille, että hänen syntisten lunastustyönsä oli iäksi päättynyt! Hän saattoi tuon työn päätökseen ja nousi takaisin taivaaseen ylimmäisenä Pappinamme. Siellä, Jumalan oikealla puolella taivaassa, Jeesus rukoilee sinun ja minun puolestamme, kun me matkaamme tämän maan halki kohti kotia, Heb. 7: 25; Room. 8:34. Luojalle kiitos korkeissa asemissa olevasta ystävästä! Luojalle kiitos siitä, joka puhuu kunniasalissa. Hän rukoilee meidän puolestamme, ja hän on meidän Puolestapuhujamme vihollisen hyökkäyksiä vastaan, 1.Joh. 2:1. Se on armo suurempi kuin osaamme kuvitellakaan!

C. Hänen Taivaaseenastumisensa vakavuus – kun Jeesus nousi takaisin taivaaseen, hän teki sen lupaamalla, että hän palaisi jälleen jonain päivänä, Apt.1:11; Joh. 14:1-3. Se, että hän palaa kansansa vuoksi, lisää hänen paluunsa painovoimaa. Sillä kun hän tulee, hän ei tule takaisin kaikille; Hän tulee vain kansansa takia. Hän on tulossa vain niille, jotka ovat pelastuneet hänen armostaan ja jotka on pesty hänen veressään. Siksi, ystävä, sinun täytyy olla varma, että olet pelastunut tänään, jotta kun hän tulee, voit mennä taivaaseen ollaksesi hänen kanssaan koko ikuisuuden, Matt. 24:44.

Conc: ystäviä yli 1,1 miljoonaa miestä ja naista on kuollut takaamaan vapautemme amerikkalaisina. He antoivat kaikkensa, jotta voisimme nauttia kaikista tämän suuren maan siunauksista. Tänään kunnioitamme heidän muistoaan ja uhraustaan. Luojan kiitos kaikista.

mutta muistutan, että jokainen päivä on muistopäivä! Miksi? Eräänä päivänä taivaan suurin sotilas tuli maan päälle ja kuoli antaakseen meille ikuisen vapauden synnin rangaistuksesta, voimasta ja läsnäolosta. Luojan kiitos hänen sanoinkuvaamattomasta lahjastaan! Älkäämme me, lunastetut, koskaan unohtako, Kuka Jeesus on, mitä hän on tehnyt hyväksemme ja mihin hän vie meitä jonakin päivänä!

Oh friend, are you ready to meet Him? Ovatko syntisi nykyään veren alla? Oletko käynyt Golgatalla ja luottanut Jeesukseen henkilökohtaisena Pelastajanasi? Jos et ole, niin kutsun sinut tulemaan Jeesuksen luo, kumartamaan hänen edessään ja vaatimaan häntä Pelastajaksesi!

jos olet pelastunut, ehkä sinun täytyy mennä hänen eteensä ja kertoa hänelle, kuinka paljon rakastat häntä kaikesta siitä, mitä hän on tehnyt hyväksesi. Hän on ylistyksemme ja kaiken sen palvonnan ja kirkkauden arvoinen, mitä voimme hänelle tarjota. Mikä pelastaja!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.